Pierwsze doznanie czyli projektowanie graficzne materiałów reklamowych

Klient wyrabia sobie opinię o firmie już w kilku pierwszych chwilach. Priorytetowym jest to, co przemówi do niego jako pierwsze, to kształt produktu reklamowego.

Każdy projekt graficzny ma jakiś cel.

Dokładnie wyznaczony zamysł wykonania oraz budżet do dyspozycji pozwoli wprawnemu grafikowi zaoferować dopasowane rozwiązania. Może się również zdarzyć tak, że będzie on mógł podsunąć bardziej efektywne i ekonomiczne wyjście.

Zasada pierwszego wrażenia

Z tego powodu projektowanie graficzne (kreacja graficzna) jest jednym z istotnych ogniw powstawania każdego materiału reklamowego. To właśnie od skutków twórczości grafików nad projektem będzie zależeć, jakie pierwsze wrażenie spowoduje reklama. Wartościowy projekt graficzny umie w mgnieniu oka spowodować mile widziany stan emocjonalny. Mając to na uwadze, dużo fatygi wkłada się, aby informacja zawarta w opracowanym materiale reklamowym był zaskakujący, a jednocześnie czytelny i przejrzysty dla adresata.

Kreacja graficzna to odnajdywanie nowej, niespotykanej formy

Zamiar pierwszoplanowy jaki pobudza przy każdym projekcie to odkrycie optymalnej formy graficznej dla eksponowanej treści. Poszukiwanie formy (wizji graficznej…) to nad podziw emocjonujący okres. Każdy punkt wymaga użycia specyficznych środków do jego przedstawienia.

Tok projektowania graficznego jest z gruntu kreatywny i stronniczy, ale zawsze tworząc projekt graficzny nie wolno zaniedbać potrzeb i wymagań zleceniodawcy.

Tworzenie graficzne pod dowolne medium

Konsekwentne trzymanie się sprawdzonych praktyk jest nieodzowne bez względu na to, dla jakiego medium reklamowego sporządzany jest projekt graficzny (publikacje drukowane, strony internetowe, prezentacje multimedialne czy reklama wielkoformatowa lub samochodowa). Zrozumienie warunków, jak i utrudnień odrębnych mediów jest główną rzeczą już na etapie projektowania graficznego.

Metamorfozy w dziedzinie komunikacji wizualnej na świecie.

Nowe technologie rozszerzają rewolucyjne formy komunikacji. Branża reklamowa także nie oparła się tym ewolucjom. Projekt graficzny musi mierzyć się z coraz to bardziej nowymi, większymi wyzwaniami. Przez długi okres panowały wydawnictwa drukowane. W dalszym ciągu pojawił się internet i mnogie serwisy promocyjno-reklamowe. Od pewnego czasu dostrzegamy inwazję opracowań multimedialnych – prezentacje multimedialne nagrywane na płyty CD.

Nie wiadomo, co przyniesie jutro, ale z całą pewnością należy się nastawić na żwawy rozkwit technologii multimedialnych i interaktywnych. Żeby za tymi przemianami nadążyć trzeba wciąż poszerzać wiedzę i umiejętności. Tylko w ten sposób można produkować naprawdę profesjonalne projekty graficzne.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.